Programmeringsmetodik (för D2 m fl): Kursvärdering hösten 2009

Sammanställning av kursvärderingen som genomfördes på tentan 5 november 2009.
Kursvärderingarna i original finns tillgängliga för den som vill läsa dem.

Blanketten

En anpassad version av institutionens kursvärderingsblankett användes.

Utfall

17 studenter var registrerade på kursen. 17 studenter skrev tentan. 13 kursvärderingsblanketter lämnades in.

Frågorna

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
1 Hur har kursen motsvarat målen i kursplanen? 0 0 7 6 3.46 0
2 Hur motsvarade kurslitteraturen kursens innehåll? 0 1 10 2 3.08 0
3 I vilken omfattning har föreläsningarna bidragit till förståelse av kursen? 0 0 4 9 3.69 0

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
4 Vilket utbyte har du haft av följande:
4a Laborationer (= den bokade och handledda labbtiden) 2 4 5 0 2.27 2
4b Inlämningsuppgifterna (= själva uppgifterna) 0 1 5 6 3.42 1
4c Övningarna (= själva uppgifterna) 0 4 6 2 2.83 1

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
5 I vilken utsträckning har du fått den hjälp du behövt? 0 3 5 4 3.08 1
6 Vilken är din uppfattning om kursen som helhet? 0 2 5 6 3.31 0

Nr Text Svar
Antal svar Medel Min Max Norm Ej svar
7 Hur många timmar, schemalagd och övrig tid, har du totalt lagt ner på kursen? 10 63 4 170 200 3

Norm-värdet är det antal timmar som kursen borde krävt, om man räknar med att en heltidskurs kräver 40 timmar per vecka. Om någon student angivit ett intervall, till exempel 30-40 timmar, har jag använt medelvärdet, i det fallet 35 timmar.

Nr Text Svar
ja nej Ej svar
8 Har du blivit särbehandlad på grund av kön, etnisk tillhörighet...... 0 13 0

Nr Text Svar
ja nej ej tillämpbart Ej svar
9 Har kursinnehållet blivit belyst ur både kvinnliga och manliga aspekter (genusperspektiv)? 2 0 8 3

10. Vad tycker du har varit bra?

Svar som lämnades:

11. Förslag till förbättringar.

Svar som lämnades:

Kursledarens kommentarer


Thomas Padron-McCarthy (thomas.padron-mccarthy@oru.se), 3 mars 2010