Kompilatorer och interpretatorer (för D3 m fl): Kursvärdering hösten 2009

Sammanställning av kursvärderingen som genomfördes på tentan 7 november 2009.
Kursvärderingarna i original finns tillgängliga för den som vill läsa dem.

Blanketten

En anpassad version av institutionens kursvärderingsblankett användes.

Utfall

9 kursvärderingsblanketter lämnades in. 13 studenter skrev tentan. 14 studenter var registrerade på kursen.

Frågorna

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
1 Hur har kursen motsvarat målen i kursplanen? 0 0 5 3 3.38 1
2 Hur motsvarade kurslitteraturen kursens innehåll? 0 2 5 1 2.88 1
3 I vilken omfattning har föreläsningarna bidragit till förståelse av kursen? 0 0 0 9 4.00 0

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
4 Vilket utbyte har du haft av följande:
4a Laborationer (= den bokade och handledda labbtiden) 0 0 3 6 3.67 0
4b Inlämningsuppgifterna (= själva uppgifterna) 1 0 2 6 3.44 0

Nr Text Svar
Mindre bra ... ... Bra Medelvärde Ej svar
5 I vilken utsträckning har du fått den hjälp du behövt? 0 0 2 7 3.78 0
6 Vilken är din uppfattning om kursen som helhet? 0 0 6 3 3.33 0

Nr Text Svar
Antal svar Medel Min Max Norm Ej svar
7 Hur många timmar, schemalagd och övrig tid, har du totalt lagt ner på kursen? 6 91 9 120 200 3

Norm-värdet är det antal timmar som kursen borde krävt, om man räknar med att en heltidskurs kräver 40 timmar per vecka. Om någon student angivit ett intervall, till exempel 30-40 timmar, har jag använt medelvärdet, i det fallet 35 timmar.

Nr Text Svar
ja nej Ej svar
8 Har du blivit särbehandlad på grund av kön, etnisk tillhörighet...... 0 9 0

Nr Text Svar
ja nej ej tillämpbart Ej svar
9 Har kursinnehållet blivit belyst ur både kvinnliga och manliga aspekter (genusperspektiv)? 0 0 8 1

10. Vad tycker du har varit bra?

Svar som lämnades:

11. Förslag till förbättringar.

Svar som lämnades:

Kursledarens kommentarer


Thomas Padron-McCarthy (thomas.padron-mccarthy@oru.se), 3 mars 2010