Startnummer (avsluta med 0): 235 Hoppnummer: 7 Svårighetsgrad: 2.3 Domarpoäng 1: 6.5 Domarpoäng 2: 7.0 Domarpoäng 3: 7.5 Domarpoäng 4: 5.5 Domarpoäng 5: 6.0 Domarpoäng 6: 7.0 Domarpoäng 7: 6.5 Hoppoäng: 45.54 Tryck tangent för nytt hopp!Hoppoängen räknas ut genom att man efter inläsningen minskar summan av alla domarpoäng med minsta och största domarpoäng och beräknar ett medelvärde av de resterande domarpoängen. Slutligen multipliceras detta medelvärde med 3 och med svårighetsgraden.
Programmet ska upprepa och avslutas direkt om startnummer 0 inläses. Inga vektorer ska användas.
Extra (ej obligatoriskt): Säker inmatning av domarpoäng mellan 0 och 10 i steg om 0.5.
Är programmet lätt att läsa och förstå? Glöm inte att indentera och formatera programmet på ett bra sätt, och att ge informativa och rättvisande namn på variabler och annat! (Se även avsnittet Kodningsstil!)